Διάβασα πρωι πρωι το παρακάτω αρθρο στο Βήμα κ μου εφτιαξε κατα πολύ τη διαθεση. Μεσα στη μαυριλα της κρίσης και των υπερφίαλων “προσωπικοτητων” που κάνουν την εμφάνισή τους εξαιτίας της, υπάρχει και αυτή η φωτεινή πλευρά της Ελλάδας και των Ελλήνων που δεν αφήνουν τα πράγματα στην τύχη τους.

Ανάμεσα λοιπόν στα “μαύρα” δημοσιεύματα του ξένου τύπου για τον τόπο μας, εκτενές αφιέρωμα στην Εθνική Λυρική Σκηνή μετέδωσε το πρωί της Κυριακής ο ραδιοφωνικός σταθμός BBC 4.

«Η χώρα αντιμετωπίζει την πτώχευση, αλλά η Εθνική Λυρική σκηνή διπλασίασε τις παραστάσεις της, βγήκε στους δρόμους και σύντομα μετακομίζει στο νέο της σπίτι το οποίο έχει σχεδιάσει ένας από τους πιο διάσημους αρχιτέκτονες της εποχής» είπε ο Πάντι Ο’ Κόνελ, παρουσιαστής της εκπομπής Broadcasting House.

Το ρεπορτάζ είχε τίτλο «Εθνική Λυρική Σκηνή: από την τραγωδία στον θρίαμβο» και το επιμελήθηκε ο απεσταλμένος του BBC στην Αθήνα, Άντριου Μπόμφορντ.

Ο Μπόμφορντ επισκέφτηκε τους χώρους προβών της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, όπου ετοιμάζεται η Σταχτοπούτα του Ροσσίνι.

Εκεί μίλησε με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της ΕΛΣ Μύρωνα Μιχαηλίδη, ο οποίος χαρακτήρισε «εφιάλτη» την κατάσταση που ανέλαβε πριν δύο χρόνια αφού αντιμετώπισε μια πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση, μεγάλο χρέος και κακό ισοζύγιο.

«Όταν ανακοινώθηκε η τοποθέτηση μου στην ΕΛΣ, ενώ ήμουν καλλιτεχνικός διευθυντής στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, οι φίλοι μου αναρωτιόντουσαν αν είμαι τρελός» είπε χαρακτηριστικά ο Μύρων Μιχαηλίδης.

Αυτός ο «τρελός», σημειώνει ο ρεπόρτερ, κατάφερε να ρίξει το χρέος της ΕΛΣ κατά 75% σε δύο χρόνια.

Και η επιβράβευση της κυβέρνησης ήταν να περικόψει την επιχορήγηση άλλα τέσσερα εκατομμύρια το 2013.

Στο αναλυτικό ρεπορτάζ γίνεται ειδική μνεία στους νέους τρόπους που η Λυρική έχει εφεύρει για να συναντήσει το κοινό της εκτός του θεάτρου.

Ο δημοσιογράφος μιλά για την συναυλία στην Βαρβάκειο, την ανοιχτή δοκιμή στο Λιμάνι του Πειραιά και το αφιέρωμα στην Μαρία Κάλλας.

«Ο κόσμος ήταν πολύ ευτυχής, αλλά και εμείς οι καλλιτέχνες το ίδιο γιατί η τέχνη είναι επικοινωνία και γενναιοδωρία. Είναι κάτι σαν μια μεγάλη αγκαλιά για τον κόσμο. Είναι μια μεγάλη αγκαλιά για τους έλληνες που περνούν δύσκολα» τονίζει η μέτζο σοπράνο της ΕΛΣ, Ειρήνη Καράγιαννη, όταν τη ρωτά για την συμμετοχή της στο αφιέρωμα στην Μαρία Κάλλας.

Στις πρόβες της Σταχτοπούτας, η σκηνοθέτρια Ροδούλα Γαϊτάνου που μεγάλωσε στην Ελλάδα, αλλά εργάζεται στην Royal Opera του Λονδίνου, απαντά στην ερώτηση του δημοσιογράφου σχετικά με τις περικοπές στον πολιτισμό σε Ελλάδα και Αγγλία: «η νοοτροπία και η αντιμετώπιση των εμποδίων από τους έλληνες και τους άγγλους είναι η ίδια. Προσπαθούμε όλοι να είμαστε δημιουργικοί και εφευρετικοί με τα λίγα μέσα που έχουμε πλέον».

Από το εργοτάξιο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ο δημοσιογράφος μεταδίδει τις εντυπώσεις του: «Έντεκα γερανοί εργάζονται με αργές κινήσεις κάτω από τον μπλε ουρανό, σαν ένας μαέστρος να διευθύνει μια “συμφωνία κατασκευής” για το νέο σπίτι της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και της Εθνικής Βιβλιοθήκης».

Στον επίλογο του ρεπορτάζ του Μπόμφορντ, ο παρουσιαστής της εκπομπής περιγράφει την «Ελλάδα ως το κράτος-Σταχτοπούτα της Ευρώπης».

Σύμφωνα με το BBC, o μέσος όρος ακροαματικότητας της εκπομπής κυμαίνεται στα 3,5 εκατομμύρια ακροατών σε όλη την Μ. Βρετανία.

Source http://www.tovima.gr

Advertisements